Podstawy

Trochę już opisałem poprzednio.

Ogółem co powinniśmy wiedzieć w skrócie.
Stosujemy konwencje typu CamelCase do klas.
Komentarze:

//jednoliniowe

/*

wieloliniowe

*/

/**
@version 1.2
@author admin
komentarze wieloliniowe do tworzenia automatycznej dokumentacji
(komentarzy wieloliniowych nie wolno zagnieżdżać)
*/

Jak w każdym języku programowania występują podstawowe typy danych.
I tu na szczęście nie musimy pamiętać ile jaki typ w jakiej architekturze zajmuje – są stałej pojemności.
Typy całkowite (od najmniejszego zakresu do największego):
byte
short
int
long
Typy zmiennoprzecinkowe:
float
(mają przyrostek f lub F, np. 3.14f)
double
(mają przyrostek d/D)
Typ znakowy – char.
Znaki specjalne:
\b – backspace
\t – tabulacja
\n – przejście do nowego wiersza
\r – powrót karetki
\f – koniec strony
\” – cudzysłów … itp.
Typ boolean – może mieć wartość ’true’ lub ’false’.

Nowinka – od Javy 10 nie trzeba deklarować typów zmiennych lokalnych.
Zamiast pisać:
int number = 20;
Można:
var number = 20;
Stałe oznacza się słowem kluczowym ’final’. Raz przypisujemy wartość, a nazwę piszemy wielkimi literami.
Typy wyliczeniowe.
np. dni tygodnia:
enum Dzien {PONIEDZIALEK, … , SOBOTA, NIEDZIELA };
Dzien d = Dzien.SOBOTA;
Operatory arytmetyczne:
+,-,*,/
reszta z dzielenia modulo’%’
Funkcje i stałe matematyczne.
Math.sqrt() – pierwiastek z liczby
Math.pow(x,a) – podniesienie liczby double 'x’ do potęgi 'a’
Math.PI – matematyczne pi ~ 3.14..


Opublikowano

w

przez

Tagi:

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *